bird
sun

Szanowni Rodzice!

W trosce o bezpieczeństwo Waszych dzieci od dnia 11 czerwca 2018r. obowiązuje bezwzględny zakaz poruszania się samochodów po parku szkolnym w godzinach od 7.00 do 16.00.

Prosimy o przestrzeganie zakazu.

Jednocześnie prosimy o niewjeżdżanie samochodami na teren przedszkola.

Dziękujemy za zrozumienie


Uwaga!

Informujemy, że podział dzieci na grupy został wywieszony w budynku głównym przedszkola. 


 

 

 UWAGA!

JAWNY REJESTR ZBIORÓW DANYCH OSOBOWYCH jest dostępny dla rodziców/ opiekunów prawnych dzieci i uczniów Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Ostrowitem w sekretariacie tych placówek tj. w szkole i w przedszkolu.

 


MOTYWUJEMY DO PRACY NASZE DZIECI -   6 POMYSŁÓW

 

Czy masz czasami problem z motywowaniem swojego dziecka do wykonywania ćwiczeń logopedycznych? Twoje dziecko nie dostrzega problemu wymowy, jest mu „wszystko jedno”? Ćwiczenia, które zadaje logopeda są „nudne”? A może Twoje dziecko szybko się nudzi? Zdecydowanie brak mu motywacji!


Poznaj sześć prostych sposobów na zmotywowanie swojego dziecka do wykonywania ćwiczeń logopedycznych!

1.Pozwól zrozumieć!


Czy Twoje dziecko dostrzega i rozumie ten sam problem, co Ty? Czy słyszy, że inne dzieci mówią nie tak, jak trzeba? A może to Twój maluch słyszy, że nie wszystkie wyrazy są takie, jak powinny. Czy wie, że Ty, rodzic, mówisz dobrze? Czy rozróżnia piękne słowa, które wypowiada mama, od „przekręconych” słów, które wypowiada skrzat, pacynka lub dzidziuś? Niezwykle istotne jest, aby dziecko zrozumiało, że coś z jego mówieniem jest „nie tak”, a wystarczy trochę poćwiczyć, aby buzia dziecka zaczęła ładniej mówić. Wyjaśnij więc, bez piętnowania i krytyki, na czym polega Wasz problem.

 

  1. Stwórz atrakcyjność!


To dziecko – trzeba je przekonać, zachęcić. Ćwiczenia polegające na ciągłym powtarzaniu słówek są po prostu… nudne! Sięgnij po grę logopedyczną, dostosowaną do Waszego problemu. Równie dobrze może to być gra edukacyjna, w której przebieg wpleciesz zadania. Innym pomysłem jest wykorzystanie zabaw ruchowych połączonych z ćwiczeniami artykulacyjnymi. Czasami ćwiczenia logopedyczne odbywają się podczas wspólnego przygotowywania pizzy, zabawy klockami a nawet podczas drogi do przedszkola czy szkoły!

  1. Nie marnuj czasu!


Aktywni i pomysłowi rodzice zabierają proste ćwiczenia logopedyczne na plac zabaw, do samochodu, na wakacje, na spacer, na zakupy. Każde dobrze wypowiedziane przez dziecko słowo czy zdanie przybliża je małymi kroczkami do celu. Właściwie to wcale nie musisz mówić dziecku: O, teraz będziemy ćwiczyć słówka, głoski, sylaby. Wystarczy, że w atrakcyjny sposób wyjaśnisz zasady zabawy językowej (np. szukamy słów zaczynających się na sylabę SA….), konkursu na najbardziej wygimnastykowany język czy słuchowego ćwiczenia Podziel na sylaby.

  1. Wykorzystuj sytuacje!


Najważniejszym i zarazem najbardziej czasochłonnym etapem pracy nad głoskami jest etap automatyzacji. Najlepiej wtedy zwracać uwagę na wymowę dziecka w codziennych sytuacjach tak, aby ćwiczenia wykonywane w gabinecie lub w domu, przenosić do życia codziennego.

5.Zdobywaj punkty!08

KB

Do zaznaczania aktywności, jaką jest wykonywanie ćwiczeń, wykorzystaj pieczątki, naklejki, mazaki i kredki. Zrób tak, aby to była tabelka dziecka – niech ono samo będzie odpowiedzialne za jej uzupełnianie. Chęć zdobycia punktu w danym dniu z pewnością zaktywizuje malucha do wykonywania ćwiczeń! Punkty mogą być wymieniane na atrakcyjne nagrody: wyprawę na basen, zbudowanie namiotu, wspólne upieczenie babeczek. Zabawki czy słodycze nie są dobrym pomysłem, ponieważ nie wzmacniają więzi między dzieckiem a rodzicem. Wykorzystaj na nagrody to, co będziecie mogli zrobić razem!

6.Chwal za postępy!


Zauważaj postępy dziecka i chwal je za nowe osiągnięcia! To, że zrobiło krok do przodu: wygimnastykowało język, utrwaliło głoskę w sylabach, nauczyło się mocno dmuchać, powiedziało pierwsze zdanie, w którym ani razu się nie pomyliło, to są sukcesy! Wykorzystaj motywatorki: naklejki z buźkami, odznaki, medale..

Czy masz inne sposoby motywowania swojego dziecka? Podziel się!

Materiały na stronę zostały zaczerpnięte z portalu:

http://www.logotorpeda.com

zapraszam również do zapoznania się z materiałami ze strony, znajdą tam państwo wiele cennych wskazówek do pracy z własnym dzieckiem.

   Materiał przygotowała:

Anna Krzeszewska

         logopeda


Rodzic zmotywowany!

5 sposobów motywowania dorosłego do ćwiczeń z dzieckiem

Logopeda zalecił ćwiczenia logopedyczne w domu, a Ty ciągle o nich zapominasz? Chcesz ćwiczyć ze swoim dzieckiem, lecz brakuje Ci motywacji? A może nie masz pomysłu na atrakcyjne zabawy wspierające mowę Twojego dziecka? Poznaj 5 sposobów, które zachęcą Cię do działania!

  1. Znajdź 15 minut każdego dniana ćwiczenia logopedyczne. Wybierz jedną, stałą porę: przed kąpielą, tuż po obiadku, a może od razu po wstaniu z łóżka? Przygotuj się do tych ćwiczeń, prosząc wcześniej logopedę swojego dziecka o przekazanie listy wyrazowej lub ćwiczeń do wykonywania w domu.
  1. Niech ćwiczenia będą zabawą! Wykorzystaj ruch, jeśli Twoje dziecko lubi zabawy ruchowe: podczas zabawy piłką możecie powtarzać słowa lub sylaby, a odtwarzaniu sekwencji ruchowych może towarzyszyć sekwencja słów z trudną głoską. Jeśli Twoje dziecko lubi bardziej ćwiczenia stolikowe, sięgnij po gry planszowe lub karciane, w których przemycisz ćwiczenia artykulacji lub opowiadania. Twoje dziecko lubi ćwiczenia grafomotoryczne? Dorysuj do kolorowanki chmurki z wyrazami lub wydrukuj i wykorzystaj podczas ćwiczeń karty pracy.

 

  1. Wykorzystaj tabele motywacyjne. Zaznaczanie „wykonanego zadania” dotyczy nie tylko dziecka, ale także Ciebie! To, że Twoje dziecko stale koryguje sposób i jakość swojej mowy, napędza Cię do dalszego działania!
  1. Stwórz listę wyrazów, które ćwiczycie i powieś ją w widocznym miejscu, na przykład na lodówce czy drzwiach wejściowych do pokoju dziecka. Gdy tylko ją zauważysz, sięgnij po nią i „przepytaj” dziecko. Zaznaczaj słowa, które są już świetnie wypowiadane, oraz te, nad których wymową musicie jeszcze popracować. Taka lista pomoże Ci w przygotowywaniu zabaw ruchowych czy ćwiczeń do gier planszowych. Pamiętaj, że lista słów zmienia się! Dopisuj nowe słowa, które sprawiają trudność!
  1. Wykorzystaj każdą wolną chwilę! Niedzielny spacer po parku, poranna droga do przedszkola, a może wieczorna kąpiel? Podróż samochodem, wyjście do sklepu a może oczekiwanie na drugie danie? Nie marnuj czasu, w którym zachęcisz swoje dziecko do starannego i pięknego mówienia!

Jeśli konsekwentnie będziesz przestrzegać tych rad, a co za tym idzie – regularnie motywować swoje dziecko do wykonywania ćwiczeń logopedycznych, szybko zauważysz efekty. Praca w domu, kontrolowana przez rodzica wykorzystującego każdą codzienną sytuację, przyniesie o wiele więcej widocznych rezultatów swych działań, niż ograniczenie ćwiczeń wyłącznie do zajęć z logopedą. Zapytaj więc logopedę swojego dziecka o ćwiczenia, jakie należy wykonywać w domu!

Materiały na stronę zostały zaczerpnięte z portalu:

http://www.logotorpeda.com

zapraszam również do zapoznania się z materiałami ze strony, znajdą tam państwo wiele cennych wskazówek do pracy z własnym dzieckiem.

                                                                          

   Materiał przygotowała:

Anna Krzeszewska

         logopeda


 

 

 

 

Zapraszamy do odwiedzenia strony http://panimonia.pl/2017/07/17/pozegnanie-dzieckiem-przedszkolu-7-krokow-sukcesu/

 

 Zdjęcie użytkownika Gminne Przedszkole w Ostrowitem.

 

WYKAZ KART PRACY OBOWIĄZUJĄCYCH W ROKU SZKOLNYM 2017/2018

 

Grupa MOTYLE CYTRYNKI

1) Kolorowy start z plusem.-Pakiet dla dziecka, Roczne Przygotowanie Przedszkolne, Wydawnictwo MAC, 2017

2) I love Boo. Język angielski poziom B. Pakiet dla dziecka, Wydawnictwo MAC, 2017

 

Grupa MOTYLE BIELINKI

Dzieci 5-letnie

1) Odkrywam siebie. Szkoła tuż-tuż. TYLKO KARTY PRACY, Wydawnictwo MAC, 2017

2) I love Boo. Język angielski poziom A. Pakiet dla dziecka, Wydawnictwo MAC, 2017

 

Dzieci 4-letnie

1) Odkrywam siebie. Czterolatek. TYLKO KARTY PRACY, Wydawnictwo MAC, 2014

2) I love Boo. Język angielski poziom A. Pakiet dla dziecka, Wydawnictwo MAC, 2017

 

 Grupa GĄSIENICE

Dzieci 4-letnie

1) Odkrywam siebie. Czterolatek. TYLKO KARTY PRACY, Wydawnictwo MAC, 2014

Dzieci 3-letnie NIE ZAKUPUJĄ KSIĄŻEK

 

Poniżej przedstawiamy wykaz dzieci w poszczególnych grupach w roku szkolnym 2017/2018

 

 

GRUPA GĄSIENICE

1

Chmielewicz Zuzanna

2

Chmielewska Alicja

3

Ciechomska Agata

4

Iwańska Julia

5

Jurek Krystian

6

Juszczak Błażej

7

Korczak Ksawery

8

Korczak Łucja

9

Kozłowski Maciej

10

Kutkowski Jan

11

Mazurkiewicz Blanka

12

Obara Julian

13

Paplicka Oliwia

14

Raciński Bartosz

15

Rosik Iga

16

Rumińska Magdalena

17

Rybacka Liliana

18

Składanowska Lena

19

Tańska Blanka

20

Tarkowska Alicja

21

Tretyn Laura

22

Wiśniewski Piotr

23

Zaniewska Kinga

 

 

GRUPA MOTYLE BIELINKI

1

Bąkowski Mikołaj

2

Boniecka Antonina

3

Boniecki Piotr

4

Bożejewicz Wojciech

5

Chmielewski Julian

6

Gapińska Joanna

7

Gorzkowicz Mikołaj

8

Jabłońska Liliana

9

Juszczak Kornelia

10

Kaszyński Hubert

11

Kotecki Marcel

12

Lewandowska Julia

13

Luks Julian

14

Maćkowiak Kornelia

15

Małecki Marcel

16

Mashaimer Lena

17

Matuszewski Jakub

18

Meller Filip

19

Parda Szymon

20

Rybacka Lidia

21

Szymański Julian

22

Wesołowska Nadia

23

Wiśniewski Julian

24

Wojnowski Marcel

25

Żydziak Oliwia

 

GRUPA MOTYLE CYTRYNKI

1

Belzyt Jan

2

Famulski Aleksander

3

Gapiński Antoni

4

Grabowska Weronika

5

Grzędzicka Zofia

6

Konklewski Igor

7

Korczak Kamil

8

Kordowski Patryk

9

Krawczyk Magdalena

10

Kuczkowska Wiktoria

11

Paczkowska Natalia

12

Sanecka Klaudia

13

Szefler Wiktor

14

Szymański Szymon

15

Śpiewak Antoni

16

Tempiński Grzegorz

17

Tretyn Franciszek

18

Wasielewski Hubert

19

Wieczorkowski Wiktor

20

Witkowski Michał

21

Wójcik Kornel

 

Drogi rodzicu !

 

W związku z prawidłowym organizowaniem pracy wychowawczo-dydaktyczno-opiekuńczej przedszkola zobowiązuje się rodziców do:

 

1. Przedłużania oddziaływań wychowawczych przedszkola na dom rodzinny, w celu ujednolicenia kierunku wychowania, poprzez regularne uczestniczenie w zebraniach ogólnych i grupowych.

2. Przestrzegania rozkładu dnia, punktualnego przyprowadzania i odbierania dzieci - zgodnie z czasem pracy poszczególnych oddziałów.

 3. W celu ochrony dziecka przed wypadkiem w drodze do przedszkola, obowiązkiem rodziców jest przyprowadzanie i odbieranie dzieci.

 

4. W wypadku odbioru dzieci przez inne osoby dorosłe, rodzice zobowiązani są do złożenia oświadczenia o odpowiedzialności osobistej u Dyrektora Przedszkola.

 

5. Dziecko przychodzące należy wyposażyć w: kapcie, strój gimnastyczny w worku, ręcznik, szczoteczkę do zębów, pastę i jasiek. Wszystkie rzeczy należy zaznaczyć imieniem i nazwiskiem.

 

6. Nie należy do przedszkola przysyłać dzieci chorych. Przypadki zachorowań na choroby zakaźne należy natychmiast zgłaszać u wychowawcy.

 

7. Dziecko powinno mieć czyste i funkcjonalne ubranie,tak aby ułatwiało samodzielne ubieranie i rozbieranie.


8. Ze względu na bezpieczeństwo dzieci nie wolno zapinać odzieży na agrafki, szpilki, broszki oraz nosić łańcuszków i naszyjników przez dzieci.

 

9. Przedszkole nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty wartościowe przynoszone do przedszkola: zegarki, komórki, kolczyki itp.

 

10. Rodzice powinni brać udział w zajęciach otwartych i imprezach integracyjnych w celu poznania psychofizycznego rozwoju dziecka i pracy wychowawczo-dydaktycznej Przedszkola.

 

11. W sprawach wychowawczych należy zgłaszać się do nauczycielek lub dyrektora.

 

12. Piątek jest Dniem Zabawki.